Beckhoff tager afsked
Mindeord over Claus Clausen
Beckhoff tager afsked Mindeord over Claus Clausen

Det er med stor sorg vi må sige farvel til vores tidligere administrerende direktør Claus Clausen, som døde den 4. april 2020 i en alder af 73 år. Claus arbejdede for datterselskabet Beckhoff Danmark ApS fra 1. december 2004 indtil han den 31. juli 2015 gik på pension. Han opbyggede med stor dedikation og indlevelse vores datterselskab i Danmark og skabte et engageret hold af medarbejdere, der er kendetegnet ved høj kvalitetsbevidsthed og stærk samhørighed. For sine ansatte var Claus en beslutsom, pålidelig og vellidt kollega, der med sin erfaring var en højt respekteret automationsekspert i branchen.

Claus var en lidenskabelig ingeniør og automationsteknologien spillede en ekstraordinær rolle i hele sit professionelle liv. I den danske automationsindustri var Claus en velkendt og værdsat personlighed, der gennem sit knowhow og et gode netværk, altid var i stand til at implementere banebrydende løsninger og således udbrede kendskabet til Beckhoffs produkter i hele Danmark.

Claus ledte med stor succes Beckhoff Danmark ApS i mere end ti år. I sommeren 2015 overdrog han ansvaret for virksomheden til sin efterfølger Michael Nielsen, som han intensivt havde forberedt på denne opgave.

Claus Clausen